Účinné skills moderního marketéra
Marketing & Strategie

Účinné skills moderního marketéra

30.11.2015

Práce marketéra už není jenom o vědě a umění

Pokud chce firma na globálním trhu uspět potřebuje vedle silné značky, skvělého produktu nebo služby a perfektní zákaznické podpory i zkušený tým lidí, kteří vědí co má smysl a jak vše správně řídit. Jedním z takových hrdinů je i „marketér“, prostě někdo z marketingu.

Jak chtít to nejlepší a má marketér umět všechno nebo by se měl orientovat pouze na určitou činnost? Případně na každou z činností by měl v marketingovém oddělení sedět jeden člověk – specialista. Hmm. Těžká odpověď, ale ne nemožná.

Zde je malé doporučení.

Ano, takhle stále může vypadat CMO úspěšné firmy.

Pokud chce dnes dosáhnout výsledků, musí se opravdu snažit. Ti co chtějí dvojnásobné výsledky musí vydat i dvojnásobné úsilí. Sociální sítě, prostě nefungují jako dříve, kdy stačilo jeden post denně. Ta doba je pryč a to je možná problém právě Bufferu.

7 NEJ úspěšného marketing managera

  1. Vždy chápe pozici a účel marketingu ve společnosti a ví co marketing dokáže směrem k zákaznikovi a jak by mu zákaznici měli porozumět, včetně toho jak se potřeby zákazníků setkávají s tím co firma nabízí.
  2. Zná komplexní prostředky marketingového mixu a je expert na více oblastí. Není to solový hráč pouze pro jednu činnost. Jsou pryč dny, kdy marketér uměl dobře pouze jednu činnost. Výjimečný marketéři mají univerzální skills pro různé aktivity a dokáží pomoci firmě v několika rovinách a z různých úhlů.
  3. Všechno je otázkou týmu. Skvělý marketingový manažer musí především umět vést tým. Klíč je v obsahu, který vytváří všichni, kdo se podílí na rozvoji firmy. Bez ohledu na marketingové nástroje.
  4. Vše je primárně o obsahu a ten je třeba vytvářet a hlavně umět správně použít. Jak na obsah? Stačí dělat průzkumy a vyhodnocování dat. Co chtějí zákazníci? Mít zákazníky = mít data. Díky spoustě informací se dá vytvářet obsah, který podporuje značku a buduje další důvěru zákazníka. Ten má pocit, že mu značka naslouchá a je schopný jí následovat.
  5. Dobrý marketér se musí umět zaměřit na skvělé marketingové kampaně, ve kterých je potenciál. Není to o kvantitě, ale o kvalitě. I zde platí zlaté pravidlo: 20% kampaní přinese 80% úspěchu. Není třeba tříštit svoji pozornost a utrácet zbytečně marketingový rozpočet.
  6. Vše je o zákaznících. Pokud se marketingové oddělení zaměří na zákazníka a udělá ho štastným, firma vydělá více peněz. To je, ale také o emocích, které nesmí marketér přehlížet. Pokud má zákazník dobré zkušenosti s produktem nebo firmou, je jeho interakce vyšší a je i větší pravděpodobnost, že nakoupí znovu.
  7. Data se však musí měřit, vyhodnocovat a znovu měřit. Moderní marketing je o big datech. Kdo je nesbírá a nevyhodnocuje, nemá šanci přežít. Vždy je třeba vědět, jaký směr získaná data firmě předurčují.

Dnešní úspěšný marketér musí být zaměřen na 3 klíčové oblasti:

  • Vyprávění příběhu značky
  • Inovace marketingové strategie
  • Data (sběr, vyhodnocování, použití)

Chcete vědět více o tom, co musí umět dělat skvělý marketér? Doporučuji poslouchat třeba Cloudcast. Každá epizoda se soustředí na rozhovor s marketingovým lídrem na aktuální klíčové trendy a inovativní taktiky dnešního moderního marketingu.

https://medium.com/marketing-cloudcast/7-marketing-lessons-for-any-company-from-the-vc-world-ae68606f185b#.1z58pd91a

0

Sledujte Zdeněk Blažek na sociálních sítí.

Komentáře (0)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *