Vznik a historie Facebooku
Facebook

Vznik a historie Facebooku

10.10.2015

Facebook je síť - sociální

Facebook je největší sociální síť světa a jednou z nejznámějších, nejdůležitějších a nejvíce využívaných na celé planetě. Je nezbytný pro dobrou komunikační strategii, dokáže vhodným způsobem budovat povědomí o značce.

Sociální sítě jsou novodobým a velmi diskutovaným fenoménem. S jistotou mění zažitá pravidla v komunikaci a v propagaci nastavují zcela nová pravidla i kanály, jimiž může být člověk nebo společnost vnímána a kontaktována okolím.

Sociální sítě jsou celosvětovým trendem a jejich obliba v online marketingu i marketingu obecně je značná, velmi silně podporovaná.

V danou chvíli nelze nalézt na světě žádnou jinou komunitní síť, na kterou by se zaměřovala větší pozornost všech společností světa i samotných uživatelů z hlediska využití potenciálu efektivní marketingové strategie v globálním měřítku, ve vztahu správné komunikace k dnešnímu „neustále“ online zákazníkovi. Z hlediska reklamy a výkonnostního marketingu je Facebook oblíbený hlavně díky vysokému počtu opakovaně aktivních uživatelů. Facebook je efektivní marketingový nástroj, jehožprostřednictvím lze získat mnoho nových zákazníků.

Je to místo, kde se potkávají stovky milionů uživatelů a firem. Komunikují spolu a vytváří neskutečné množství obsahu a informací. Facebook je celosvětově chápán jako nejrozsáhlejší společenský „online“ systém sloužící hlavněk tvorbě sociálních vazeb/sítí. Rozsáhlý společenský internetový systém, kterýje nejvíce používán ke komunikaci mezi uživateli, sdílení multimediálních dat, udržování vztahů a zábavě.

"Facebooks"

Samotný název Facebook vznikl podle letáčků, zvaných „Facebooks“, které dostávají studenti prvních ročníků na univerzitách ve Spojených státech. Tyto letáčky plní především seznamovací funkci, kde usnadňují novým studentům seznámení mezi sebou.

Facebook proto vznikl na jedné z nejprestižnějších amerických univerzit – Harvardu, a to bývalým studentem této univerzity – Markem Zuckerbergem, který Facebook založil a spustil 4. února 2004.

Už na konci roku 2004 měl Facebook 1 milion uživatelů. V průběhu roku 2005 Zuckerbergova společnost dostala obrovský objem financí, společnost Accel Partners zainvestovala do rozvíjejícího se Facebooku částku 12,7 milionu dolarů. Pořád v době, kdy síť byla otevřena pouze studentům.

Zuckerberg koupil v září 2005 doménu facebook.com a nechal síť rozšířit i na další univerzity, střední a mezinárodní školy, aby navýšil počet uživatelů služby, která tak v prosinci 2005 vzrostla na neuvěřitelných 5,5 milionů aktivních uživatelů.

Takto unikátní sociální síť přitahovala pozornost i ze soukromého sektoru. Stala se rychle atraktivní pro společnosti, které chtěli nabízet a propagovat reklamu na své služby uživatelům – studentům. Společnosti jako Yahoo! nebo MTV Networks dokonce předložily nabídku na nákup Facebooku.

Zuckerberg však veškeré nabídky odmítl a místo toho se zaměřil na větší expanzi sítě. Zároveň otevřel dveře i externím developerům a začal přidávat další funkce.

Na svůj velký boom si ale Facebook musel ještě rok počkat

0

Sledujte Zdeněk Blažek na sociálních sítí.

Komentáře (0)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *